Rólam

Webdesignerként a feladatom

Mit csinál egy webdesigner? – Ismerd meg, hogy mivel is foglalkozom igazán.

Egy laza családi-baráti összejövetel egy nyári estén, ahol régi és új barátok bukkannak fel, felmerült a következő kérdés: Mivel foglalkozol? Büszkén válaszolok; webdesigner vagyok. Hűűű az baromi jó, de az mi is pontosan? 😀 Nem lepett meg, hogy vannak, akiknek fogalmuk sincs, mit is rejt magában ez a szakma!
A webdesigner fő feladata a weboldalak tervezése, ez talán eddig stim, ehhez hozzá jön legalább egy középfokú Photoshop és Illustrator ismeret, fejlett vizuális kommunikációs- és színérzék. CSS és HTML ismeret, a CMS-ek alaposabb ismerete. Digitális képfeldolgozás, illetve vektorgrafikában is toppon kell lenni. Ez így lehet száraz és tömör, kicsit kibontom, hogy jobban érthető legyen;

Web-branding, azaz a webes arculat:  új projektektek, cégek esetén gyakran előfordul, hogy nincs hozott arculat, így a logótervezés, és az ahhoz tartozó elemek megtervezése is a feladat része. Ha van cégarculat, akkor ahhoz mérten kell létrehozni a webes megjelenést.

Online reklámok készítése– ha tetszik, ha nem, minden a reklámról szól, és minden felületet igyekeznek az oldalak értékesíteni, hiszen ebből élnek. A designerek hétköznapjait jobbára ezek teszik ki – banner ( szalaghirdetések ) ilyenekkel tuti, hogy összefutottál már a weboldalak fejlécén, vagy az alsó részein, de ide soroljuk még a szponzorált tartalmakat és a hírleveleket  is.
Illetve olyan hirdetései, grafikai anyagokat  amik eladhatóvá teszik a termékid vagy szolgáltatásod a Facebook nagy világában is.

Offline reklámok készítése- na jó itt bevallom, ez a kedvenc részem. Egyre több felmérés jelenik meg, ami azt bizonyítja, hogy a hatékonyság miatt töretlen a nyomtatott marketing eszközök iránti hajlandóság. A szórólap az egyik leghatékonyabb nyomtatott eszköz, ami grafikai tervezés után jól tudja képviselni, bemutatni a terméket, a reklámozandó szolgáltatást és a mögötte álló céget.
Ide soroljuk a névjegykártyákat, az árlistákat, brossurákat, cégismertetőket. stb.

Webgrafikák készítése – űrlapok, ábrák, ikonok, készség alapján egyszerűbb, vagy összetettebb grafikák.  A rajztudás sosem árt, ugyanis számomra a legjobb kiindulópont, ha papírra vetem a gondolataim/ terveim, majd később digitális formába öntöm.  😉

Webdesign –vagyis a  weboldalak grafikai tervezése. Kis honlapok esetén ezek egyoldalas tervek (persze ezeknek sem egy oldala van), nagy munkáknál minden oldalnézet – ez a főoldalon túl általában 10+ oldaltípust jelent.

Szóval egy webdesigner élete elég sokoldalú, és még nem tértünk ki arra a részére, hogy jó ha értünk egy kicsit a keresőoptimalizáláshoz (SEO) megy az online marketing, és tudod, hogy-hogy tartsd a kezedben a gyeplőt. Erről majd kitérek részletesebben a következő bejegyzésemben!