Egyéb

7 betűtípus, amit soha ne használj!

Volt egy bejegyzésem a Facebook oldalamon, ami a hiányzó magyar karakterekről szólt. Mire összeraktam a bejegyzést, már belém hasított a következő blogbejegyzésem, amiről mindenképp szerettem volna írni. Nem akarok ezzel senkit összehasonlítani, vagy ledegradálni, csak épp segíteni, ha valaki épp rossz felé vette az irányt és remélhetőleg észre is veszi azt, vagy csak kicsit is kapiskálja.

Amiket soha, semmilyen körülmények között ne használj!

Összeállítottam azokat a betűtípusokat, amiket ha meglátok helyből hármat ugrik a szívem egy másodpercen belül! 🙂 Nem akartam ennyire nyersen prezentálni, de végül fél szemmel csak összeraktam!

Sajnos a mai napig összefutok olyan vállalkozásokkal, vagy hirdetésekkel, akik előszeretettel használják ezeket a betűtípusokat! Vagyis nem csak ők, hanem azok a “grafikus kollégák” akik megálmodják nekik azt.

Vegyük figyelembe, hogy milyen célközönségnek hirdetünk, és annak fényében válasszunk hozzá illő fontkészleteket!
Egy óvodás rendezvényen még talán jól mutatnak a cuki betűtípusok, de egy komoly vállalkozás már nem engedheti meg magának.
Ma sokkal megnyerőbb egy letisztult karakter, mint a túlcsicsázott változata.
A kevesebb MINDIG több!

Persze tudjuk, hogy a kivételek erősítik a szabályt és lehet ízlésesen és profilhoz igazított lágy betűkészleteket alkalmazni! Amikor olyan grafikai anyagot készítünk, ahol egy-két szó van a középpontban, ott nagyon jól tudnak mutatni például a kézírásos karakterek.

...és ami egyszerűen csak gyönyörű a szemnek!

Egy fontos dolog, amit sokan elfelejtenek!

Mindig az olvasó, a célközönségünk fejével gondolkodjunk! Nekik akarunk üzenni az általunk megírt tartalommal, és grafikával, ha az már az elején nehezen olvasható, és az összevisszaság érzetét kelti, akkor helyből mínusz ötről indulunk! Mindig az igényességen, és az olvashatóságon legyen a hangsúly.